Digitala stödgupper och gilla-knappar

Sanna Trygg skriver i sin artikel Digitala stödgrupper och gilla-knappar – enkelt engagemang eller tomt tidsfördriv

Frågan: Använder vi nätet för att ta ställning? Jag tror att vi bara befinner oss i ett inledningsskede vad gäller digital opinionsbildning. Vi befinner oss i en brytningstid där det nätbaserade livet blir mer och mer lika ”verkligt” som den ”riktiga verkligheten”.

En fara kan vara att när man har tryckt på en gilla-knapp eller gått med i en digital stödgrupp tycker att man har gjort sitt och att stödet stannar vid det.

 

Det här blogginlägget publicerades första gången 2011 på bloggen digitalkommunikation.wordpress.com

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s