Information i realtid

I den här videon pratar Tony Haile från Chartbeat om problemen med att förutsäga saker och vikten av data i realtid.

Realtidsdata är helt meningslöst om man inte kan svara på det i realtid, säger Haile. Man måste demokratisera beslutsfattandet. Haile utgår från Toyotas grundare T. Onos visioner och hur han genomförde dem.

/…/ at heart it’s all about moving from complex predictions about a group of people to simple tactical responses to a singel individual. /…/ Look for those places where you have to predict and how can you break them apart.

Företag måste ge ”the frontline” (kundtjänst, montörer av bildelar, och så vidare) möjligheten att agera och besluta i realtid. Beslutsfattandet ska inte handla om rapporter från dem som inte arbetar med informationen dagligen. Det handlar om att våga förändra sättet på vilket du kommunicerar information, säger Haile.

 

 

Det här blogginlägget publicerades första gången 2011 på bloggen digitalkommunikation.wordpress.com

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s