Vad är viktigast?

Brian Solis skrev nyligen att tvärtemot vad man kanske tror så dras inte konsumenter till sociala medier för att skapa relationer med sina favoritmärken eller företag. Istället handlar det främst om att vara i kontakt av familj och vänner. Dessutom handlar det om att människor följer dem som hjälper dem att bättre förstå omvärlden, som delar deras intressen, eller som presenterar och bjuder på stunder av önskade förströelser.

Men det visar sig också att människor vill få kontakt med företag och varumärken! Det viktiga blir därför att förstå anledningarna till varför konsumenter tar kontakt med företag, vad de förväntar sig, och hur företagen ska fånga deras uppmärksamhet nu och i framtiden.

 

Det här blogginlägget publicerades första gången 2011 på bloggen digitalkommunikation.wordpress.com.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s