Varumärken blir vänner på Facebook

The Washington Post skriver idag en artikel om Facebooks nya förbättringar för varumärken.

Varumärken behöver nå bortom den vanliga kundkretsen. Det bästa sättet att göra det är genom vännerna till de lojala kunderna. Den ena nyheten är en Expandable Ad Unit och en den andra en sorts statistikmätare – ”People Talking About” – som visar på aktiviteten på en sida: hur många gillanden, delningar, kommentarer, och så vidare som görs.

Istället för att bombardera oss med reklam, blir varumärkena nu vänner eller vänner till vänner på Facebook och förhoppningen är att delning av innehåll ska ske på samma virala sätt som när vi delar YouTube-filmer på söta katter eller skrattande barn.

 

Det här blogginlägget publicerades första gången 2011 på bloggen digitalkommunikation.wordpress.com.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s